Pagina's

zondag 30 juli 2017

week 7


Deze week begonnen aan week 7 van het schema van Runnersworld. Het opbouwschema naar 5 km voor de absolute beginner.

Het begon op dag 1 met 8x 2 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen tussendoor. Ik heb maar 1x gesmokkeld: een halve minuut langer doorgewandeld ipv hardlopen. Maar ik heb het gered. En zo leuk, in deze opbouwfase verdien je de één na de andere beker op Strava. De PR's vliegen me om de oren.
Op het laatst is het wel tanden bijten hoor om het vol te houden. Ik zet dan mn nagels in mijn handpalmen en op de maat van mijn stappen zeg ik in mezelf  'ga door ga door ga door'.
Dag 2 en 3 was 10x 2 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen.
Ik heb de wandeltijd iets langer gemaakt, naar 1,5 minuut.
Een enkel keertje smokkel ik, dan wandel ik wat langer.

Ik mopper nog steeds op mijn horloge. Genadeloos istie! Maar ik doe braaf wat 'ie aangeeft (meestal) 😆

En ik ga nog steeds heel vroeg lopen. Doordeweeks om 6 uur en in het weekend om 7 uur. Dan mag ik uitslapen haha.
Lekker hoor, zo vroeg lopen. Het is nog heerlijk rustig, en nog lekker fris. De laatste dagen was het overdag best warm, ik zou het dan echt niet uithouden om dan te gaan hardlopen.
En wat het weer betreft; sinds ik ben begonnen met mijn hardloop avontuur heb ik nog niet 1x in de regen gelopen! Wat nou het regent zo vaak in Nederland?! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten