Pagina's

zondag 6 augustus 2017

vakantie



Afgelopen week was ik op vakantie. In eigen land, ik paste op de katten en huis van dochter en schoonzoon die zelf op fietsvakantie waren. Ik was in een mooie bosrijke omgeving en daar geniet ik van. Doet mij denken aan de vakanties uit mijn kinderjaren. Mijn ouders huurden dan een heel seizoen een plek op een camping midden in het bos in Doorn. Daar waren we dan elk weekend en de hele zomervakantie. En hoewel het toen ook best wel geregend zal hebben en het soms ook helemaal niet leuk was weet ik dáár niets meer van. De fijne herinneringen blijven.

Dochter had voordat ik kwam al een route uitgestippeld qua afstand naar een mooi park, en de week vóór de vakantie was ik een dag daar en hebben we ook een mooi rondje rond de oude binnenstad gelopen. Het ‘beweegrondje’; uitgestippeld door de gemeente en netjes aangegeven met pijlen en aanduidingen hoeveel je al gelopen hebt. In totaal 3 km.

Dus vol goede moed ging ik de eerste dag richting park. Prachtige omgeving, weer eens wat anders dan door de stad over de stoep langs (drukke) wegen lopen. Nou dat viel tegen! Het lukte gewoon helemaal niet. Nu had ik die eerste nacht niet zo goed geslapen, vreemd bed enzo, plus dat ik onderweg foto’s wilde maken van die mooie omgeving en dat leidt enorm af. Na een paar keer lopen was ik wat bezweet en liet ik ook nog eens mijn telefoon vallen. Auw. Pas later zag ik dat er een barst in mijn schermpje zat, maar gelukkig werkte alles nog. Toen was ik er helemaal klaar mee.
Ik heb die ochtend dus niet de 10x 2 minuten lopen gedaan. Ik baalde daar wel van, maar ik dacht ‘ach heb vakantie en was niet fit, volgende keer beter’.

Toen ik twee dagen later weer van plan was om te gaan was het slecht weer, en dat bleef eigenlijk de hele dag zo, dus die dag maar overgeslagen.

De dag daarna begon het weer met regen, maar in de loop van de middag klaarde het op. Het waaide wel en het was fris, dus ik ben eerst een shirt met lange mouwen gaan kopen. Want ik had er eigenlijk met inpakken geen rekening mee gehouden dat het weer ook wel eens wat minder zou kunnen zijn ….

Ik ben toen ’s avonds toch nog een kort rondje gaan lopen, maar ook dit keer lukte het niet. Ik was al na 3x 2 minuten lopen zo buiten adem. Ik heb er nog een 4e en 5e keer uitgeperst, maar toen was het echt niet leuk meer.
Weer balen natuurlijk.

Op de allerlaatste vakantiedag nog eens keer geprobeerd en toen ging het wel beter. Ik heb toen het hele ‘beweegrondje’ kunnen doen, 8x 2 minuten lopen met 1,5 minuut wandelen ertussen.

De vakantie deze week was super, maar dus qua hardlopen een beetje een teleurstelling. Ik had me er wat anders bij voorgesteld, lekker lopen in de natuur. Maar misschien ben ik wel teveel gewend aan luchtvervuiling, vlakke trottoirs en bebouwing 😁



Geen opmerkingen:

Een reactie posten