Pagina's

zondag 13 augustus 2017

aanrommelen



“ik rommel maar wat aan”

Vorige week tijdens de vakantie had ik week 7 nog een keer willen doen: 10x 2 minuten hardlopen, met 1,5 minuut wandelen ertussen (wat eigenlijk 1 minuut zou moeten zijn). Dit ging best wel moeizaam, maar ik wilde toch verder met het schema. Week 8, en deze week was dat: 8x 3 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen.
De eerste dag heb ik mijn horloge ingesteld op 2,5 min hardlopen en 1,5 minuut wandelen. Dat ging nog net.
De tweede dag ging ik naar 3 minuten hardlopen met 1,5 minuut wandelen. Maar dat viel weer zo enorm tegen, die halve minuut erbij!
De eerste keer kreeg ik er nog wel uitgeperst, maar toen was het al weer helemaal mis. Buiten adem (en ik liep echt niet te snel) en ik kreeg ook stijve onderbenen. De volgende herhalingen was het een beetje aanrommelen, 2 minuten hardlopen+halve minuut wandelen+halve minuut hardlopen, 2,5 minuut hardlopen+2 minuten wandelen etc. Pas de achtste keer heb ik mezelf tot het uiterste gedwongen om nog een keertje 3 minuten hard te lopen.
Ik denk dat ik dus wederom het schema weer moet aanpassen.
Ik heb nu zelf in excel een schema opgesteld waarbij ik elke week een halve minuut langer hardloop, met steeds 1 minuut wandelen ertussen. En ik heb het zo uitgerekend dat ik zoveel keer herhalingen doe dat ik in totaal minimaal 30 minuten bezig ben en maximaal 40. Mocht ik dan ooit nog eens zover komen (waar ik zo langzamerhand wel een hard hoofd in heb) dat ik die hele 35/40 minuten kan hardlopen, hoop ik dat ik dan ook op 5 km zit.

Ik heb nog steeds wel een goed gevoel als ik gelopen heb. Ik heb m’n best gedaan, ik ben in beweging gekomen, ik ben bezweet, ik voel m’n spieren. Dus al met al best wel om trots op te zijn. Maar ik vind dat het zo frustrerend langzaam gaat. Af en toe bekruipt mij die twijfel “wat nou als ik dit gewoon niet kan?” Ik zou dat zo jammer vinden en ik zou zo teleurgesteld zijn, want ik wil het zo graag kunnen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten