Pagina's

zondag 23 juli 2017

wie het kleine niet eert



“wie het kleine niet eert …”

Week 5 was 9x 1,5 minuut hardlopen en 1,5 minuut wandelen tussendoor.
Dat ging heel goed. Ik moest ook mijn rondje weer een beetje uitbreiden, anders was ik al thuis voordat ik het hele programma had afgerond. Ik begin en eindig altijd met een stuk gewoon wandelen. Als ik een hele ronde heb gedaan, zoals ik ‘m nu heb uitgestippeld, zit ik nu ongeveer op 3,7 km.

Week 6 begon met 10x 1,5 minuut hardlopen en 1,5 wandelen, en de tweede en derde dag 10 X 1,5 minuut hardlopen met 1 minuut wandelen.
Dat werd al weer zwaarder. Gek, maar het verschil tussen 1,5 en 1 minuut wandelen merk ik direct. Een enkele keer smokkel ik; dan blijf ik nog even een halve minuut langer wandelen. Met de ademhaling gaat het redelijk, ik ben niet meer zo vreselijk buiten adem als in het begin. De spieren in mijn benen worden op het laatst wel moe en wat stijf, maar dat is ook best te doen. Ik heb alleen wel steeds last van mijn knieën. Ik hoop echt dat het nog steeds wennen is, en dat dat dus na verloop van tijd steeds beter wordt. Ik wil nu niet stoppen, ik moet en zal die 5K halen!

Als extra motivatie heb ik me namelijk ingeschreven voor mijn allereerste loop! Vorig jaar ben ik met dochter en schoonzoon meegegaan naar Terschelling. Zij liepen daar de halve marathon; de Berenloop. Dat was zo ontzettend leuk. Zo gezellig, leuke sfeer. Een beetje vakantie ook (van vrijdag t/m maandag), met de boot overvaren, we hadden een leuk huisje gehuurd. Ik was nog nooit op één van de eilanden geweest dus dat was sowieso al erg leuk.
Ik heb me ingeschreven voor een ‘kleintje Berenloop’. Dat is de zaterdag ervoor. Dan kun je 5 of 10K doen. Ik ga dus voor de 5 km. Dochter loopt met mij mee, en schoonzoon gaat aanmoedigen en foto's maken. Zij lopen de dag erna allebei weer de halve marathon.
Hoewel het lopen nu nog steeds erg moeizaam gaat kijk ik er toch al naar uit.
Het gaat me lukken. Het moet gewoon!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten