Pagina's

zondag 17 september 2017

Eindelijk over!

“eindelijk door naar week 8”

Vorige week ging het goed en op de laatste dag heb ik een ‘lange’ loop gedaan. Een lange loop voor mijn doen dan hè. Dus deze week ging ik vol goede moed eindelijk verder in mijn schema naar week 8. Ik ben ongeveer 4 weken in week 7 blijven hangen geloof ik. Eerste dag 7x 3 minuten hardlopen en 1 minuut wandelen. En het ging hartstikke goed! Hoe het komt weet ik niet, maar het lukte me gewoon. Ik was zo blij. De afgelopen weken heb ik echt gedacht dat ik het nooit zou gaan redden, dat ik het niet kon. Maar zo blijkt; de aanhouder wint. En het gaat misschien wel heel langzaam, maar er zit progressie in. Als ik dan terug denk aan die eerste keer dat ik ging hardlopen, en dat ik toen niet verder kwam dan 30 seconden! Dat ik met veel moeite daarna een paar keer 1 minuut kon hardlopen, met 2 minuten wandelen ertussen. En nu doe ik 3 minuten hardlopen met 1 minuut wandelen, x7 !

Dag 2 was 8x 3 h/1 w. Ik moest mijn rondje op de één of andere manier een beetje uitbreiden anders was het net te kort. Ik kwam uiteindelijk op 3,3 km.

Dag 3 (weekend) was het weer tijd voor een ‘lange’ loop van 5 km. Ik probeerde om sowieso het schema van 8x vol te houden. Ik heb een beetje moeite nog met de laatste paar keer. Maar met af en toe een ieniemie stukje wandelen en dan weer door lukt het wel. Van die 5 km heb ik wel het laatste stuk helemaal gewandeld, maar mijn streven is om dit rondje dan zo op te bouwen dat ik ‘m uiteindelijk zonder te wandelen kan doen.

Het tempo was in ieder geval wel weer iets omhoog. Vorige week 9.07/km, deze week 8.50/km.




En die mile is dan in mijn geval een 5 km 😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten