Pagina's

zondag 4 juni 2017

startschema absolute beginner

“startschema absolute beginner …”


Week 1
Met dit schema begon ik. De eerste week wandelen en daarna rustig opbouwen met hardlopen. Uiteindelijk zou ik dan na 10 weken 5 km (of 30 minuten) kunnen hardlopen.
Ik met conditie 0,0 (kun je nog minder dan dat hebben? want dan was dat bij mij het geval), overgewicht (BMI 31,2), artrose, hoge bloeddruk, recent de diagnose ziekte van Crohn en op leeftijd (55).

Dag 1: 30 minuten wandelen. Dat ging eigenlijk prima. Voor mijn gevoel heb ik aardig doorgestapt. Ik had Strava op mijn telefoon geïnstalleerd, maar met het starten daarvan heb ik iets niets goed gedaan, dus toen ik thuis kwam was er niets geregistreerd. Ik heb later de route uitgemeten via een site op internet, en toen bleek dat ik in die 30 minuten ongeveer 3 km had gewandeld. Dat vond ik best wel goed. ‘Tap, tap’, schouderklopje voor mezelf.

Dag 1a: nog een keertje die 30 minuten wandelen gedaan. Omdat ik de eerste keer Strava niet goed gestart had en omdat de kinderen zeiden dat ik niet op mijn wandelschoenen moest lopen, maar mijn nieuwe hardloopschoenen moest inlopen. Dit keer een ander rondje gelopen, en omdat ik Strava dit keer wel goed had gestart was het leuk om terug te kijken hoe ik gelopen was, hoeveel km en met welke snelheid. Hoewel die snelheid voorlopig nog niet echt interessant is uiteraard, het is tenslotte alleen nog maar wandelen.
 
dag 2: 40 minuten wandelen. Hetzelfde rondje gedaan als dag 2, alleen een straat verder doorgelopen. Zodoende kwam ik op de gewenste tijd. Ik had nu wel wat pijn in mijn rechterknie. Ik hoop niet dat ik daar problemen mee krijg. Het is een scherpe pijn achter mijn knieschijf. Toch artrose wat nu al opspeelt?

dag 3: De bedoeling was 45 minuten wandelen. Maar omdat ik verdwaalde in een nieuwbouwwijk, waar ik nog nooit geweest was, werd het een rondje van een uur. Maar wel exact 5 km. Dus deze moest ik onthouden voor als ik uiteindelijk een route van 5 km moet lopen.

5 km hardlopen. Pff, dat is nog ver weg!


Eerste dag gelopen op mijn wandelschoenen. Fout!

Dus de tweede keer:



mijn hardloopschoenen ingelopen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten