Pagina's

zondag 11 juni 2017

kekke hardloopkleding



“kekke hardloopkleding in maat 48 …?”

Tja, die kekke hardloopkleding. Zo leuk, van die broeken en shirt in vrolijke kleurtjes, met leuke koordjes en accentjes. Ik lees de laatste tijd veel op internet en zit me te verlekkeren aan al die leuke hebbedingen. Wat ik helemaal leuk vind zijn shirt, jacks met lange mouwen met een duimgat. Dat vind ik zo leuk :-)
Vanuit mijn keukenraam kijk ik op een voetpad waar altijd veel hardlopers voorbij komen, en die jonge slanke meisjes zien er allemaal even flitsend uit (en ze lopen ook nog eens vanaf dat ik ze spot totdat ze uit het zicht verdwijnen achter elkaar hard, zonder te wandelen tussendoor!).
Kekke shirtjes en broeken, voor mij (nog) onbereikbaar, want ik pas er gewoon niet in. Die leuke sportkleding gaat meestal niet verder dan maat L en dat staat dan gelijk aan maat 42 of 44. En ja, dat is voor mij dus nog te krap.
Wat ik wel heb kunnen kopen is een lange hardloopbroek, maat XL, bij Scapino. Stretch, dus zit altijd lekker. Een hardloopshirt maat XL bij Decathlon. En een sweatvest, gewoon bij de Hema, omdat het 's morgens vroeg nog te koud was voor ‘met zonder jas’ toen ik begon met lopen.
Later zag ik dat je bij Wehkamp en Otto ook sportkleding in grotere maten kan kopen.
Ik kocht ook nog wat shirtjes in leuke kleurtjes bij Zeeman, dat kost echt bijna niks! Lekker van katoen, dacht ik. Maar later las ik dat je juist GEEN katoen moet dragen! De echte hardloopshirt zijn van een speciaal materiaal die het zweet afvoeren en ademend zijn. En katoen neemt het zweet op, wordt dan zwaar, nat en dus koud als het wat frisser is. Naja, weer wat geleerd.
Tip: als je wat wilt kopen, kijk eerst online. Bij Scapino en de Hema was het online goedkoper dan in de winkel! En je kunt je bestelling wel gewoon in de winkel ophalen, dus geen verzendkosten.
Voorlopig moet ik me dus verlekkeren bij al dat leuks, in de hoop dat ik over een tijdje, als ik afgevallen ben, wat van dat kekke spul kan kopen!


 eerste hardloopspullen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten