Pagina's

zondag 25 juni 2017

Appscetera



“apps cetera”

Helemaal vanaf de eerste dag, toen ik begon met 30 minuten wandelen, had ik al Strava op mijn telefoon geïnstalleerd. Dat was heel leuk, om later thuis te zien waar ik gelopen had en hoe snel. Ik maakte af en toe een foto onderweg en die kon ik er dan bij plaatsen. Ik had nog maar 2 volgers, dochter en schoonzoon, maar dat maakte niet uit. Het was gewoon leuk, en misschien zou mijn vriendenkring zich nog wel uitbreiden.

Toen ik stukjes ging hardlopen met wandelen tussendoor was het wel makkelijk om daar ook een app voor te gebruiken. Ik heb toen een hele simpele gedownload: HIIT intervaltraining. Je kunt daar instellen; de tijd die je wilt gebruiken voor de warming up, de training, de rusttijd tussendoor, hoeveel keer je dat wilt doen en de cooling down. Er zit wel reclame op, maar ach, tijdens het lopen luister je toch alleen naar de piepjes. En dat was echt super handig. De app telt af en 3 seconden voordat de tijd om is hoor 3 piepjes en vervolgens een fluitje (tenminste, zo had ik het ingesteld). Ik hoefde nergens meer naar te kijken. En zo tof als, voordat je ter plekke neerstort, het fluitje gaat, weer 1 ronde gedaan!
Het schermpje ziet er zo uit.





Er zijn nog vele andere handige apps voor het hardlopen, het is maar net wat je zelf handig vindt. Wat met de HIIT-app niet kan, wat ik wel jammer vond, is verschillende looptijden instellen in één sessie, dus bijv. 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen, 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen.

De apps:

Cover art



Cover art
(voor apple heb ik m niet kunnen vinden) 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten