Pagina's

zondag 4 maart 2018

20 van Alphen


20 van Alphen

4 maart 2018

Na de ‘winterstop’ was dit weer het eerste evenement waar ik aan mee deed. De ‘openingsklassieker’ van het hardloopseizoen zoals ze het noemen.
Onderweg naar Alphen had ik mijn moeder opgehaald. Ik ga alleen naar alle evenementen, en het is toch wel gezellig, een supporter.

De week ervoor was het heel heel erg koud geweest, temperaturen onder 0 en door een straffe oostenwind een gevoelstemperatuur van soms -18!
De zondag van deze loop was het weer omgeslagen. De wind kwam uit het zuiden en de temperatuur was opgelopen tot een graad of 8. Later kwam zelfs de zon erbij, het was ineens lente!
Ik had handschoenen aan, maar die gingen halverwege uit.
Het was een leuke loop. Ik moest mijn tijd een beetje in de gaten houden, want door het lopen in een groep ga ik al vlug te hard en dat moet ik dan later bekopen met vermoeidheid of steken in mn zij.
Mijn chiptijd was 34:22, dus een supertijd voor mij!

Afstand 5,06 km
Verstreken tijd 34:37
Tempo: 6:50/km




Geen opmerkingen:

Een reactie posten