Pagina's

zondag 11 maart 2018

CPC loop


CPC-loop Den Haag

11 maart 2018

Toen ik die zondag om kwart voor negen naar de bushalte liep (om naar het station te gaan, ik had via de site van de CPC een treinretourtje met korting gekocht) kwam de regen echt met bakken uit de hemel. Ik had slecht geslapen. En ik had zo m’n twijfels over m’n benen, omdat ik de donderdagavond ervoor 10 km had gelopen, met moeite, dat had ik misschien beter niet kunnen doen. Dus ik had er een hard hoofd of het wel goed zou gaan.

Het Malieveld was één grote blubberbende. Toen ik naar de tasseninname liep werd de regen iets minder en toen ik eenmaal op weg was naar het startvak werd het droog!
Het was enorm druk, ik had nog niet eerder aan zo’n groot evenement meegedaan. Ik ging ongeveer halverwege staan, beetje passend bij mijn tempo dacht ik. Het nadeel van deze wat grotere evenementen is dat er veel scholieren aan meedoen. Die moeten dat doen voor punten ofzo? Ik hoorde een meisje tegen haar vriendin zeggen ‘ik vind dit ook gewoon echt helemaal niet leuk om te doen’. Nou en dat is dan ook te merken. Veel geslenter, en als ze dat dan een beetje rechts doen is dat nog niet zo erg, maar gewoon, soms met 3-4 naast elkaar, op het midden van de weg. En als ze dan al hardlopen stoppen ze soms ineens omdat ze het zat zijn. Dus ik moest hierdoor veel inhouden, zigzaggen en dan weer tempo maken. Ik kon dus niet lekker constant lopen. Maar wat ik gelopen heb ging wel heel lekker. Niet moe geweest, dus ik kan wel vaker een paar dagen van tevoren een 10 km lopen 😊
Het weer knapte ondertussen ook steeds meer op, en op het laatste stuk, wat een beetje naar beneden liep, zag je gewoon mist hangen van al die nattigheid wat aan het verdampen was.
Het was wel leuk om een keer mee te maken, zoiets massaals. Maar ik denk dat ik de iets minder grote lopen toch leuker vind.

Afstand 5,06 km
Verstreken tijd: 35:14
Tempo: 6:58/km




Kijk daar sta ik!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten