Pagina's

zondag 8 oktober 2017

Kethelloop Schiedam


Kethelloop Schiedam

Deze loop zag ik op internet en dacht dat het wel leuk was. Vlakbij waar ik woon. En die 5 km zou ik in het weekend sowieso lopen als training. Ik had van tevoren nog gemaild naar de organisatie of ik hieraan wel kon meedoen, omdat ik niet snel loop en wellicht ook nog wel moest wandelen tussendoor. Maar dat was geen probleem, het was een recreatieloop, dus iedereen kon meedoen. Dus daar ging ik van start. De eerste 500 meter werd ik ingehaald door iedereen en liep vervolgens na nog geen 4 minuten onderweg te zijn als allerlaatste. Ik hoorde nog stemmen achter mij, maar dat bleken dus de twee bezemwagenfietsers te zijn. Er stonden een paar toeschouwers langs de kant en van een meneer kreeg ik te horen “hee, je bent allerlaatste, je moet wel een beetje doorlopen!” Dat was dus even slikken, dat was niet leuk om te horen meneer!
Ik heb wel een paar keer moeten wandelen tussendoor, maar uiteindelijk voor mijn doen best een goede tijd gelopen. Een dikke PR!
Toen ik in de gang liep naar de kleedkamers (het was bij een sportpark) zei weer een andere meneer “ben je nu pas binnen? Ben je geblesseerd ofzo?”
Dus ondanks dat ik een voor mijn doen snelle tijd had gelopen had ik er toch wel een kater van. Ik ga dus nooit meer meelopen met zo’n kleinschalig loopje, waar alleen maar hele snelle lopers aan meedoen. Van tevoren eerst de uitslagen van voorgaande jaren checken!

Afstand 4,93 km
Verstreken tijd 37:21
Tempo 7:34/km


Geen opmerkingen:

Een reactie posten